FAQ
Op deze pagina staan de antwoorden op de veelgestelde vragen. Staat jouw vraag en antwoord er niet bij, neem dan contact met ons op.
Inschrijving
Wil je nog iets bij bestellen of je startbewijs overdragen aan iemand anders? Via het dashboard van Atleta kun je veel zaken zelf regelen.
De algemene voorwaarden kun je hier lezen.
Het is niet mogelijk om je startbewijzen te annuleren als je deze hebt gekocht. Wel kun je je startbewijs aan iemand anders overdragen. Log hiervoor in op het dashboard van Atleta.
Na inschrijving ontvang je een bevestigingsmail. Heb je deze niet ontvangen? Check eerst je spamfolder. Zit de mail hier ook niet in? Neem dan contact op met inschrijven@20vanalphen.nl.
Je kunt inschrijven voor de Keukenwarenhuis.nl 20 van Alphen via deze pagina.
Lees hier meer informatie over de Blanksma Businesslopen.
Lees hier meer informatie over deelname met school of vereniging
Wil je nog iets bij bestellen of je startbewijs overdragen aan iemand anders? Via het dashboard van Atleta kun je veel zaken zelf regelen.
De Keukenwarenhuis.nl 20 van Alphen hanteert het advies van de atletiekunie over leeftijd van deelname van jongeren aan onze afstanden. Wij hanteren hierbij het advies van de atletiekunie. Hardlopen en deelname aan loopevenementen op jongere leeftijd is verantwoord mits er een gedoceerde en gevarieerde trainingsopbouw is. De geadviseerde afstanden in het wedstrijdreglement van de atletiekunie zijn:
- 7 jaar - max 1.500m
- 8 jaar - max 2.500m
- 9/10 jaar - max 4.000m
- 11/12 jaar - max 6.500m
Voor het deelnemen aan de Hoogvliet 1 km Family Run adviseren wij een leeftijd vanaf 4 jaar
Je kunt je startnummer overdragen aan een andere loper. Dit kun je regelen via het dashboard van Atleta.
Er kan tot en met de wedstrijddag ingeschreven worden. Let wel op een aantal speciale deadlines:
- Tot en met 4 februari worden alle startnummers voorzien van naam en is het mogelijk je nummer en T-shirt op te laten sturen.
- Voor scholen en verenigingen sluit de inschrijving 23 februari 2024.
- Schrijf je je in na 4 februari of wil je je startnummer ophalen? Dan kan dit vanaf zaterdag 2 maart bij het wedstrijd secretariaat in het Oude Raadhuis Burgemeester Visserpark 28, 2405 CR Alphen aan den Rijn.
- Inschrijven is mogelijk tot 30 minuten voor de start van de afstand waaraan je deelneemt.
Wedstrijddag
Zie op deze plattegrond alle wegafsluitingen met tijden van 2024
Bekijk de onderstaande video's voor wegafsluitingen en omleidingen per wijk:
Beerendrecht
De Aarhof
Groenoord en Marsdiep
Schildersbuurt
Sportvelden
Raadpleeg hiervoor de pagina Bereikbaarheid.
Kleedgelegenheid is beschikbaar in het MBO Rijnland, Ambonstraat 1.
Deze is niet beschikbaar.
Er worden actie foto's van iedere deelnemer gemaakt. Deze zijn binnen 48 uur na het evenement te vinden via je persoonlijke uitslag.
Tassenafgifte is beschikbaar in MBO Rijnland, Ambonstraat 1.
Iedere kilometer staat aangegeven.
Voor iedere deelnemer is er een 20 van Alphen medaille beschikbaar. Deze krijg je in het uitloopvak na de finish.
Langs het parcours zal op verschillende plekken muziek te horen zijn om de lopers aan te moedigen.
Alle parcoursen lopen door en rond Alphen aan den Rijn en zijn volledig verhard.
De parcoursen van de 10 km en 20 km zijn officieel gemeten door de Atletiekunie. Certificaat van meting is bij de organisatie aanwezig. Je kunt dus op exacte totaalafstanden vertrouwen.
- 11:50 uur: Hoogvliet 1K Family Run (1-2-3 jongens, 1-2-3 meisjes)
- 12:55 uur: Van der Laan 2,5 km Prestatieloop (1-2-3 jongens, 1-2-3 meisjes)
- 13:45 uur: Berntsen Mulder Advocaten 5 km Prestatieloop en Blanksma 5 km Businessloop (1-2-3 mannen, 1-2-3 vrouwen)
- 15:15 uur: Running & Walking Center 20 km Prestatieloop en Blanksma 20 km Businessloop (1-2-3 mannen, 1-2-3 vrouwen)
- 15:45 uur: Zorg en Zekerheid 10 km Prestatieloop en Blanksma 10 km Businessloop (1-2-3 mannen, 1-2-3 vrouwen
Note: er is ook nog een aparte prijsuitreiking van de Blanksma 5, 10 en 20 km Businessloop teams in Theater Castellum, rond 16:00 uur.
Het programma van de wedstrijddag is hier te lezen.
De start is op de Prins Bernardlaan. Volg de borden naar de start. De finish is in het Burgemeester Visserpark.
De startnummers worden niet automatisch opgestuurd. Wil je je startnummer per post ontvangen, dan kun je dit aangeven bij de inschrijving.
Je kunt je startnummer op de volgende momenten en locaties ophalen:
Zaterdag 2 maart - 11.00 tot 19.00 uur in het Oude Raadhuis, Burgemeester Visserpark 28 te Alphen aan den Rijn.
Zondag 3 maart - Vanaf 10.30 uur tot 30 minuten voor start van afstand in het Oude Raadhuis, Burgemeester Visserpark 28 te Alphen aan den Rijn.
Het is ook mogelijk je op deze momenten nog in te schrijven.
Op de 5, 10 en 15 kilometerpunten staat een tijdsklok. Hier worden tussentijden geregistreerd. Deze komen live door via de 20vA App.
Bij alle onderdelen van de 20 van Alphen zal de MYLAPS BibTag worden gebruikt voor het registreren van je tijd. Achter op je startnummer (Bib) bevindt zich een elektronische chip (Tag) en een kunststof afstandhouder. BibTag maakt het registreren van je tijden heel eenvoudig, het enige wat je moet doen is het correct dragen van het startnummer.
Informatie om een goede tijdsregistratie te garanderen:
- Draag het startnummer zichtbaar op de borst.
- Bedek het startnummer niet met je handen of jack tijdens het passeren van de matten op de start- en finishlijn. Deze matten vangen het signaal van je BibTag op (Let ook op met het indrukken van je eigen stopwatch op de start- en finishlijn).
- Vouw of kreukel het startnummer niet. Zeker niet op de plaats waar de Tag zit.
- Gebruik vier speldjes of Bibbits op de hoekpunten van het startnummer, doorboor de Tag niet.
- Verwijder de kunststof afstandhouder niet.
- De BibTag werkt op basis van een andere technologie dan de MYLAPS ChampionChip. Daarom kun je tijdens dit evenement geen gebruikmaken van je gele of groene MYLAPS ChampionChip. Je kunt je MYLAPS ChampionChip echter gewoon aan je schoen laten zitten, deze stoort niet op het BibTag syteem.
- De Tags hoeven niet ingenomen te worden na de race, je kunt het startnummer (met Tag) als souvenir bewaren of bij het gewone afval weggooien (kunststof).
Wat is de officiële tijd?
De brutotijd is de officiële tijd. Deze start op het moment dat het startschot gegeven wordt en stopt op het moment dat je de finish passeert. De nettotijd is de tijd die start op het moment dat je de mat op de startlijn passeert en stopt als je de finish passeert. De nettotijd wordt als extra service vermeld (zie ook ‘UITSLAGEN’).
- Op de 1km run is er een limiet van 20minuten
- Op de 2.5 km run is er een limiet van 25minuten
- Op de 5km run is er een limiet van 55 minuten
- Op de 10 km is er een tijdslimiet ingesteld van 1:30 uur, om 15:30 moet je het 5km punt gepasseerd zijn.
- Op de 20 km is er een tijdslimiet ingesteld van 2:30 uur. Het 10km punt moet uiterlijk om 14:45 gepasseerd zijn, en op het 15 km-punt geldt dat je om 15:30 gepasseerd moet zijn. Na deze tijden word je via de kortste route naar de finish geleid.
Op diverse locaties zijn sanitaire voorzieningen aanwezig.
De voorlopige uitslagen zijn vanaf het moment van binnenkomst te zien op het internet. Enkele dagen na het evenement zal de definitieve uitslag vastgesteld worden.
Langs het parcours zijn in de Binkhorst op het 5 en 15 kilometer punt (voor zowel de 10 km als de 20 km) drankposten en toiletten. En in de Wipmolen op het 10 kilometer punt (voor de 20 km) is er nog een drankpost.
Overig
Bij de informatiebalie in het Oude Raadhuis worden gevonden voorwerpen verzameld. Na afloop gaan de gevonden voorwerpen naar de gemeente.
Iedere editie van de Keukenwarenhuis.nl 20 van Alphen steunen we een goed doel. Dit jaar is dat: De Kledingbank Groene Hart met haar project 'Sport je ook mee?!'
Hiervoor roepen we alle deelnemers van de 20 van Alphen op om hun sportkleding een tweede leven te geven door het in te leveren bij een van de volgende punten:
- Jeugdplein (Burgemeester Visserpark)
- MBO Rijnland (Ambonstraat)
- Theater Castellum (Rijnplein)
- Wijnbar (Julianastraat)
Meer over dit goede doel kun je hier lezen.
Het Rode Kruis verleent, indien nodig, eerste hulp. Zij zijn aanwezig in het start-finish gebied en langs het parcours.