FAQ

Op deze pagina staan de antwoorden op de veelgestelde vragen. Staat jouw vraag en antwoord er niet bij, neem dan contact met ons op.

Inschrijving

Informatie volgt.

De algemene voorwaarden kun je hier lezen.

Het is niet mogelijk om je startbewijzen te annuleren als je deze hebt gekocht. Wel kun je je startbewijs aan iemand anders overdragen. Log hiervoor in op het dashboard van Atleta.

Na inschrijving ontvang je een bevestigingsmail.

Je kunt inschrijven voor de 20 van Alphen via deze pagina.

Lees hier meer informatie over onze businessloop.

Lees hier meer informatie over deelname met school of vereniging

Wil je nog iets bij bestellen of je startbewijs overdragen aan iemand anders? Via het dashboard van Atleta kun je veel zaken zelf regelen.

De 20 van Alphen hanteert het advies van de atletiekunie over leeftijd van deelname van jongeren aan onze afstanden. Wij hanteren hierbij het advies van de atletiekunie. Hardlopen en deelname aan loopevenementen op jongere leeftijd is verantwoord mits er een gedoceerde en gevarieerde trainingsopbouw is. De geadviseerde afstanden in het wedstrijdreglement van de atletiekunie zijn:

- 7 jaar - max 1.500m

- 8 jaar - max 2.500m

- 9/10 jaar - max 4.000m

- 11/12 jaar - max 6.500m

Voor het deelnemen aan de 1 km Family Run adviseren wij een leeftijd vanaf 4 jaar

Je kunt je startnummer overdragen aan een andere loper. Dit kun je regelen via het dashboard van Atleta.

De online inschrijving sluit XX.

Op 12 maart 2023 kan er vanaf 09.30 uur tot een uur voor aanvang van het betreffende onderdeel nog worden ingeschreven. De exacte locatie van de inschrijvingsbalie wordt hier bekend gemaakt.

Wedstrijddag

Een overzicht van de afsluitingen wordt ruim voor het evenement hier gepubliceerd.

Er kan gratis geparkeerd worden op slechts enkele honderden meters van het start/finish gebied. Bekijk wel goed de informatie over de diverse afsluitingen. Ook vanaf het NS-station zijn alle locaties op loopafstand. Inwoners van Alphen aan den Rijn worden geadviseerd om zoveel als mogelijk op de fiets te komen. De bewaakte fietsenstalling in De Vest is geopend en gratis toegankelijk.

Kleedgelegenheid is beschikbaar en wordt hier gepubliceerd wanneer de exacte locatie bekend is.

Informatie volgt later.

Informatie volgt later.

Kruijdenberg centrum voor fysiotherapie en fysiofit verzorgt ook dit jaar weer de deelnemers vlak voor de start en na afloop van zijn of haar 20 van Alphen. Kruijdenberg staat met maar liefst 10 behandelaars in het Theater Castellum om lopers te voorzien van een laatste behandeling.

Kleedgelegenheid is beschikbaar en wordt hier gepubliceerd wanneer de exacte locatie bekend is. Dit geldt ook voor de locatie van tassenafgifte.

Iedere kilometer staat aangegeven.

Voor iedere deelnemer is er een 20 van Alphen medaille beschikbaar. Deze krijg je in het uitloopvak na de finish.

Langs het parcours zal op verschillende plekken muziek te horen zijn om de lopers aan te moedigen.

Er zullen voor lopers die op de 20 KM behoefte hebben aan tempobegeleiding een aantal ‘pacers’ beschikbaar zijn. Zij zullen de volgende eindtijden gaan lopen:

• 1 uur 30 minuten
• 1 uur 35 minuten
• 1 uur 40 minuten
• 1 uur 45 minuten
• 1 uur 50 minuten
• 1 uur 55 minuten
• 2 uur

De pacers zijn te herkennen aan een ballon en een geel hesje met daarop de geplande eindtijd.

Alle parcoursen lopen door en rond Alphen aan den Rijn en zijn volledig verhard. De parcoursen zijn hier (link naar event info - parcours) te zien.

Het parcours van de 20 km is officieel gemeten door de Atletiekunie. Certificaat van meting is bij de organisatie aanwezig. Je kunt dus op exacte totaalafstanden vertrouwen.

Het programma van de wedstrijddag is hier (link naar informatie - eventinfo - programma) te lezen.

De start en finish locatie wordt hier gepubliceerd wanneer de exacte locatie bekend is.

De startnummers worden niet automatisch opgestuurd. Wil je je startnummer per post ontvangen, dan kun je dit aangeven bij de inschrijving.

De startnummers zijn op te halen bij AAV’36 in de week voor het evenement. Datum en tijd wordt later bekend gemaakt. Of op de dag van de wedstrijd bij de Speciale Balie in het Theater Castellum, Rijnplein 1-3 in Alphen aan den Rijn.

Op de 5, 10 en 15 kilometerpunten staat een tijdsklok.

Dit jaar zullen alle deelnemers weer met een chip in het startnummer lopen. Van al deze afstanden zal dan ook een uitslag opgemaakt worden. Om er voor te zorgen dat jouw tijd goed geregistreerd wordt, dient het startnummer recht op de borst gedragen te worden. De RFID Tag is bevestigd op het startnummer en wordt beschermd door een foamlaagje. Dit foamlaagje moet u NIET verwijderen. De enige handeling die de deelnemer moet verrichten is het opspelden van zijn/haar startnummer op de borst. Dit betekent dat u geen schoenveter chip nodig heeft.

Let op! deelnemers aan de 20 km wedstrijdloop krijgen twee startnummers. Het nummer met de chip dient op de borst bevestigd te worden. Het is niet toegestaan het nummer om te vouwen. Het heeft de voorkeur het startnummer met spelden te bevestigen aan het shirt. Lopen met een flexibele band rondom je middel waaraan het startnummer is bevestigd is niet wenselijk. Op de achterzijde van het startnummer tref je een medisch paspoort aan. Dit is bijzonder handig voor hulpverleners mocht je onverhoopt iets overkomen. Het startnummer met chip hoeft niet ingeleverd te worden na de finish, maar kun je gewoon behouden (zie ook ‘UITSLAGEN’).

Op de 20 km prestatie- en wedstrijdloop is er een tijdslimiet ingesteld van 2:30 uur. Op het 15 km-punt geldt een limiet van 1:45 uur. Na deze tijd word je via de kortste route naar de finish geleid.

Op diverse locaties zijn sanitaire voorzieningen aanwezig.

De voorlopige uitslagen zijn vanaf het moment van binnenkomst te zien op het internet. Enkele dagen na het evenement zal de definitieve uitslag vastgesteld worden.

Langs het parcours zijn op het 5 en 15 kilometer punten toiletten en een EHBO post. Ook zijn hier de drank/water posten.

Overig

Bij de informatiebalie worden gevonden voorwerpen verzameld. Na afloop gaan de gevonden voorwerpen naar de gemeente.

Voor iedere editie van de 20 van Alphen stellen we een goed doel vast. Meer over het goede doel van dit jaar kun je hier lezen.

Het Rode Kruis verleent, indien nodig, eerste hulp. Zij zijn aanwezig in het start-finish gebied en langs het parcours.

Meer informatie over werkzaamheden waar we vrijwilligers voor zoeken, lees je hier. Je gelijk opgeven als vrijwilliger? Dan kan hier.