FAQ

Op deze pagina staan de antwoorden op de veelgestelde vragen. Staat jouw vraag en antwoord er niet bij, neem dan contact met ons op.

Inschrijving

Wil je nog iets bij bestellen of je startbewijs overdragen aan iemand anders? Via het dashboard van Atleta kun je veel zaken zelf regelen.

De algemene voorwaarden kun je hier lezen.

Het is niet mogelijk om je startbewijzen te annuleren als je deze hebt gekocht. Wel kun je je startbewijs aan iemand anders overdragen. Log hiervoor in op het dashboard van Atleta.

Na inschrijving ontvang je een bevestigingsmail. Heb je deze niet ontvangen? Check eerst je spamfolder. Zit de mail hier ook niet in? Neem dan contact op met inschrijven@20vanalphen.nl.

Je kunt inschrijven voor de Keukenwarenhuis.nl 20 van Alphen via deze pagina.

Lees hier meer informatie over de Blanksma Businesslopen.

Lees hier meer informatie over deelname met school of vereniging

Wil je nog iets bij bestellen of je startbewijs overdragen aan iemand anders? Via het dashboard van Atleta kun je veel zaken zelf regelen.

De Keukenwarenhuis.nl 20 van Alphen hanteert het advies van de atletiekunie over leeftijd van deelname van jongeren aan onze afstanden. Wij hanteren hierbij het advies van de atletiekunie. Hardlopen en deelname aan loopevenementen op jongere leeftijd is verantwoord mits er een gedoceerde en gevarieerde trainingsopbouw is. De geadviseerde afstanden in het wedstrijdreglement van de atletiekunie zijn:

- 7 jaar - max 1.500m

- 8 jaar - max 2.500m

- 9/10 jaar - max 4.000m

- 11/12 jaar - max 6.500m

Voor het deelnemen aan de Hoogvliet 1 km Family Run adviseren wij een leeftijd vanaf 4 jaar

Je kunt je startnummer overdragen aan een andere loper. Dit kun je regelen via het dashboard van Atleta.

Er kan tot en met de wedstrijddag ingeschreven worden. Let wel op een aantal speciale deadlines:

  • Tot en met 4 februari worden alle startnummers voorzien van naam en is het mogelijk je nummer en T-shirt op te laten sturen.
  • Voor scholen en verenigingen sluit de inschrijving 23 februari 2024.
  • Schrijf je je in na 4 februari of wil je je startnummer ophalen? Dan kan dit vanaf zaterdag 2 maart bij het wedstrijd secretariaat in het Oude Raadhuis Burgemeester Visserpark 28, 2405 CR Alphen aan den Rijn.
  • Inschrijven is mogelijk tot 30 minuten voor de start van de afstand waaraan je deelneemt.

Wedstrijddag

Zie op deze plattegrond alle wegafsluitingen met tijden van 2023. Te zijner tijd worden de afsluitingen voor 2024 gepubliceerd. 

Bekijk de onderstaande video's voor wegafsluitingen en omleidingen per wijk:
Beerendrecht
De Aarhof
Groenoord en Marsdiep
Schildersbuurt
Sportvelden

Raadpleeg hiervoor de pagina Bereikbaarheid.

Kleedgelegenheid is beschikbaar in het MBO Rijnland, Ambonstraat 1.

Deze is niet beschikbaar.

Er worden actie foto's van iedere deelnemer gemaakt. Deze zijn binnen 48 uur na het evenement te vinden via je persoonlijke uitslag.

Kruijdenberg centrum voor fysiotherapie en fysiofit zal op verschillende punten aanwezig zijn met informatiestands.

Heb je een beginnende blessure en wil je toch meedoen aan de 20 van Alphen?
Bekijk hier de 4 tips van Kruijdenberg.

Tip 1
Tip 2
Tip 3
Tip 4

Tassenafgifte is beschikbaar in MBO Rijnland, Ambonstraat 1. 

Iedere kilometer staat aangegeven.

Voor iedere deelnemer is er een 20 van Alphen medaille beschikbaar. Deze krijg je in het uitloopvak na de finish.

Langs het parcours zal op verschillende plekken muziek te horen zijn om de lopers aan te moedigen.

Alle parcoursen lopen door en rond Alphen aan den Rijn en zijn volledig verhard.

De parcoursen van de 10 km en 20 km zijn officieel gemeten door de Atletiekunie. Certificaat van meting is bij de organisatie aanwezig. Je kunt dus op exacte totaalafstanden vertrouwen.

  • 11:50 uur: Hoogvliet 1K Family Run (1-2-3 jongens, 1-2-3 meisjes)
  • 13:10 uur: 2,5 km Prestatieloop (1-2-3 jongens, 1-2-3 meisjes)
  • 13:45 uur: Berntsen Mulder Advocaten 5 km Prestatieloop en Blanksma 5 km Businessloop (1-2-3 mannen, 1-2-3 vrouwen)
  • 15:00 uur: Running & Walking Center 20 km Prestatieloop en Blanksma 20 km Businessloop (1-2-3 mannen, 1-2-3 vrouwen)
  • 15:10 uur: Zorg en Zekerheid 10 km Prestatieloop en Blanksma 10 km Businessloop (1-2-3 mannen, 1-2-3 vrouwen

Note: er is ook nog een aparte prijsuitreiking van de Blanksma 5, 10 en 20 km Businessloop teams in Theater Castellum, rond 15:45 uur.

Het programma van de wedstrijddag is hier te lezen.

De start is op de Prins Bernardlaan. Volg de borden naar de start. De finish is in het Burgemeester Visserpark.

De startnummers worden niet automatisch opgestuurd. Wil je je startnummer per post ontvangen, dan kun je dit aangeven bij de inschrijving.

Je kunt je startnummer op de volgende momenten en locaties ophalen:
Vrijdag 10 maart - 16 tot 20 uur in de kantine van AAV'36, Sportlaan 6 in Alphen aan den Rijn.
Zaterdag 11 maart - 10 tot 16 uur in de kantine van AAV'36, Sportlaan 6 in Alphen aan den Rijn.
Zondag 12 maart - 10.30 tot start onderdeel in MBO Rijnland, Ambonstraat 1 in Alphen aan den Rijn.

Jouw startnummer is geld waard!Tijdens deze editie van de 20 van Alphen is jouw startnummer geld waard! Op het startbewijs vind je namelijk een kortingscode waarmee je 10% extra korting* ontvangt op Plutosport.nl.

*Kortingscode is eenmalig te verzilveren per klant en alléén geldig bij een besteding vanaf €50,-. De kortingscode is te gebruiken t/m 30 april 2023.

Op de 5, 10 en 15 kilometerpunten staat een tijdsklok. Hier worden tussentijden geregistreerd. Deze komen live door via de 20vA App.

Bij alle onderdelen van de 20 van Alphen zal de MYLAPS BibTag worden gebruikt voor het registreren van je tijd. Achter op je startnummer (Bib) bevindt zich een elektronische chip (Tag) en een kunststof afstandhouder. BibTag maakt het registreren van je tijden heel eenvoudig, het enige wat je moet doen is het correct dragen van het startnummer.

Informatie om een goede tijdsregistratie te garanderen:

  • Draag het startnummer zichtbaar op de borst.
  • Bedek het startnummer niet met je handen of jack tijdens het passeren van de matten op de start- en finishlijn. Deze matten vangen het signaal van je BibTag op (Let ook op met het indrukken van je eigen stopwatch op de start- en finishlijn).
  • Vouw of kreukel het startnummer niet. Zeker niet op de plaats waar de Tag zit.
  • Gebruik vier speldjes of Bibbits op de hoekpunten van het startnummer, doorboor de Tag niet.
  • Verwijder de kunststof afstandhouder niet.
  • De BibTag werkt op basis van een andere technologie dan de MYLAPS ChampionChip. Daarom kun je tijdens dit evenement geen gebruikmaken van je gele of groene MYLAPS ChampionChip. Je kunt je MYLAPS ChampionChip echter gewoon aan je schoen laten zitten, deze stoort niet op het BibTag syteem.
  • De Tags hoeven niet ingenomen te worden na de race, je kunt het startnummer (met Tag) als souvenir bewaren of bij het gewone afval weggooien (kunststof).

Wat is de officiële tijd?

De brutotijd is de officiële tijd. Deze start op het moment dat het startschot gegeven wordt en stopt op het moment dat je de finish passeert. De nettotijd is de tijd die start op het moment dat je de mat op de startlijn passeert en stopt als je de finish passeert. De nettotijd wordt als extra service vermeld  (zie ook ‘UITSLAGEN’).

  • Op het 5 km-punt geldt dat je om 15:30 gepasseerd moet zijn.
  • Op de 10 km is er een tijdslimiet ingesteld van 1:30 uur. 
  • Op de 20 km is er een tijdslimiet ingesteld van 2:30 uur. Op het 10 km-punt geldt dat je om 14:45 gepasseerd moet zijn. Op het 15 km-punt geldt dat je om 15:30 gepasseerd moet zijn. Na deze tijden word je via de kortste route naar de finish geleid.

Op diverse locaties zijn sanitaire voorzieningen aanwezig.

De voorlopige uitslagen zijn vanaf het moment van binnenkomst te zien op het internet. Enkele dagen na het evenement zal de definitieve uitslag vastgesteld worden.

Langs het parcours zijn op het 5 en 15 kilometer punten toiletten en een EHBO post. Ook zijn hier de drank/water posten.

Overig

Bij de informatiebalie in het Oude Raadhuis worden gevonden voorwerpen verzameld. Na afloop gaan de gevonden voorwerpen naar de gemeente.

Voor iedere editie van de Keukenwarenhuis.nl 20 van Alphen stellen we een goed doel vast. Meer over het goede doel van dit jaar kun je hier lezen.

Het Rode Kruis verleent, indien nodig, eerste hulp. Zij zijn aanwezig in het start-finish gebied en langs het parcours.

Meer informatie over werkzaamheden waar we vrijwilligers voor zoeken, lees je hier. Je gelijk opgeven als vrijwilliger? Dan kan hier.