Informatie
De organisatie van de Keukenwarenhuis.nl 20 van Alphen wordt steeds professioneler. Dat moet ook want het organiseren van een veilig en vlekkeloos loopevenement voor meer dan 8000 deelnemers is geen eenvoudige klus. Iedere editie zijn ongeveer 450 vrijwilligers nodig, die zorgen dat het de deelnemers aan niets ontbreekt.
De Stichting Twintig van Alphen is dan ook op zoek naar enthousiaste vrijwilligers, voor diverse onderstaande functies, die mee willen werken aan het grootste sportevenement van Alphen aan den Rijn.
Openstaande vacatures
Hieronder een overzicht van openstaande vacatures tijdens de voorbereiding en op de dag van het evenement zelf.
Als verkeersregelaar ben je verantwoordelijk voor de veiligheid op het parcours. Op de aangegeven tijden moet het parcours volledig vrij zijn van verkeer en op bepaalde momenten moet het verkeer langs of over delen van het parcours worden geleid. Een serieuze en verantwoordelijke taak. Deze functie vereist dan ook een korte opleiding voorafgaand aan het evenement. Dit wordt door onze organisatie geregeld.
Als parcourssteward ben je samen met de verkeersregelaars verantwoordelijk voor de veiligheid op het parcours. Door middel van een vlag wordt het verkeer de juiste richting op gewezen. De parcourssteward werkt onder begeleiding van de verkeersregelaar.
De 20 van Alphen is een gesponsord evenement. Alle sponsoring vraagt een uiting tijdens het evenement. Op de dag van het evenement worden de meeste sponsoruitingen getoond in de vorm van spandoeken. Een team van 6 personen zorgt in de ochtend voor de 1e start dat alle doeken aan de hekken bij start en finish en langs het parcours worden gehangen. Ditzelfde team komt in principe achter de laatste loper aan, om vervolgens alle doeken weer te verwijderen.
Als coördinator ben jij op de zaterdag vooraf en de zondag van het evenement beschikbaar. Jij hebt de verantwoording voor; op- en afbouw van de drankposten, de drankposten met de teamleiders en zijn vrijwilligers, de voorbereidingen en de afspraken met de vrijwilligers, geven van instructie aan de teamleiders, maken van werkinstructies en materiaal beheer.
Op verschillende punten langs het parcours en in het finishgebied staan tijdens de loop drankposten. Bij deze posten worden de lopers voorzien van water en/of sportdrank. In een team ben je verantwoordelijk voor het klaar maken en uitgeven van de dranken.
Voor bedrijven is het mogelijk om in te schrijven met 1 of meerdere businessteam(s). Bij deze inschrijving horen verschillende faciliteiten, waaronder een aparte ruimte om te verzamelen en om te kunnen kleden, horecafaciliteiten, consumptiebonnen, een apart startvak en op voorhand afgesproken sponsoruitingen. De business-ruimte is gevestigd in Theater Castellum. Hier is een team van 8 personen aanwezig om de businesslopers volledig te faciliteren. In de ochtend zal deze ruimte door dit team worden opgebouwd en aan het eind van de dag weer worden afgebouwd. Deze functie vraagt een gastvrije en klantvriendelijke houding.
Theater Castellum is het zogeheten “huis” van de 20 van Alphen. Op deze locatie vindt men onder andere de informatiebalie, na-inschrijvingen, business ruimte, garderobe en vrijwilligerspunt. Al deze ruimten worden in de ochtend van het evenement opgebouwd en ingericht. Dit betekent onder andere het voorzien van meubilair en bewegwijzering. Een team van 5 personen is verantwoordelijk voor deze taken. Deze functie vraagt naast enige fysieke kracht ook nauwkeurig werken.
Op de dag van het evenement kan tot uiterlijk een half uur voor de start van de gewenste afstand nog worden ingeschreven. Dit gebeurt bij het wedstrijdsecretariaat/na-inschrijven in Theater Castellum. Ook kan men hier op deze dag het startnummer nog ophalen dat via de voorinschrijving is aangevraagd. Door een team van 20 personen worden de lopers voozien van het juiste startnummer.
Alle deelnemers van het evenement kunnen terecht bij de speciaal ingerichte garderobe bij het MBO-Rijnland om tassen en jassen af te geven. Dit zal onder toeziend oog van onze organisatie worden gestald in deze garderobe. Een team van 6 personen staat klaar om gedurende de dag de spullen van de deelnemers in ontvangst te nemen en weer af te geven. Deze functie vraagt verantwoordelijkheid en nauwkeurig werken.
Bij de finish wordt ieder jaar een VIP tent geplaatst voor de ontvangst van de door de organisatie geïnviteerde gasten. Onze gasten worden door twee gastvrouwen ontvangen en wegwijs gemaakt in de VIP tent. Deze functie vraagt dan ook een gastvrije en representatieve houding en voorkomen.
Wat wij voor jou doen
We hechten waarde aan een zorgvuldige benadering. Mocht je belangstelling hebben voor één van bovenstaande functies: geef je dan hier op. Heb jij nog vragen stuur dan een mail naar: vrijwilligers@20vanalphen.nl wij zullen dan zo snel mogelijk contact met je opnemen. Of bel naar 06 12 161332. Je kunt via dit nummer natuurlijk ook een WhatsApp sturen.
Je kunt op leuke extra’s rekenen voor je inzet. Je kleding van die dag mag je houden en natuurlijk zorgen wij voor voldoende eten en drinken gedurende de dag. Verder regelen we ook leuke extra’s, waaronder een Happy Hour na afloop van je werkzaamheden. Maar bovenal hopen wij dat je door je vrijwillige inzet onderdeel wilt zijn van een geweldige, sportieve dag tijdens een van de grootste sport-evenementen in onze regio.